Wednesday, September 23, 2009

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Marcia - Day 5: The Social System and the Economy

The man who never sleeps
Standing
is in contact with Europe or the Middle East
and cares very
"There is evil out there, I will feel the smell of an alarm
heart ... tell me,
how do you sleep?"
The man who never sleeps
feel the slightest signal,
any kind of pain he feels as his

The man who never sleeps

is perpetually apprehensive about the fate of people who will never know

" There is hate out there, do not you can avoid
The defeat of the heart ... tell me,
how do you sleep? "
The man who never sleeps

would read the newspaper that the madness is about to end but it does not say
The man who never
non dorme mai
è solo un angelo ignorato
o forse un premio immeritato
che non avremo mai
"C'è una strada migliore, ma non la so indicare
La sconfitta del cuore... ditemi voi,
come fate a dormire?"


Una società esiste intanto in quanto è in grado di determinare con (relativa) certezza l’esercizio del potere, l’appartenenza ad una comunità culturale, la distribuzione delle risorse economiche e dei ruoli sociali.
La soggettività individuale è cresciuta grazie ad assetti istituzionali in grado di strutturare la vita quotidiana, la biografia personale, le regole delle relazioni sociali: non sempre era facile riuscire ad adattarsi al proprio social role but at least ensure precise and stable references existential cultural orientations.

Do you recognize yourself in any social role? Elencane at least 5, and establishing a degree of membership from one to 10


The push to fund what was called mass society was (and remains) to justify and support personal freedom. The individual company began to experience the exhilarating experience of self, becoming both more aware of the limits and contradictions of the social model and in which he lived.
Since then, though obviously necessary, institutions have begun to be felt "Against" and not "for" people, something to use but also to keep a safe distance. The global
I struggled to find their way in a world that seems too complex, far beyond its scope. Uprooted from the cultural point of view and free from subjection to corporate institutions, he risks becoming a hollow shell, private as one's own identity and forced to define existential objectives which necessarily tend to shrink in size and individual privacy. Which paradoxically ends to create that social mimicry which makes it (again) just like all the others:
The individual power is embedded in the indistinct mass of likes of which passively adopt models, mentality, morals.
Do you feel able to determine what you need in your life? To create you your own identity beyond the models, mentality and morals? You feel emotionally isolated or placed in a social context that supports you?
Subjected to constant over-stimulation, we encounter serious problems when we try to achieve some form of consolidation, which gives consistency to the many activities that we happen to play. The contemporary self is measured with a multitude of images, information, encouragement, opportunities. This undoubtedly increases the action potential, but at the same time tends to invade privacy personale. Le relazioni (personali, economiche, politiche, religiose) sono sempre più scelte, e come tali volontarie, revocabili e raramente riescono a essere vincolanti nel tempo.
L’effetto è duplice: se è vero che ciò crea una gradevole sensazione di apertura e libertà, d’altro canto non si può negare che aumenti anche un sentimento di insicurezza e instabilità.

Sei soddisfatto delle tue relazioni sociali? Ti senti insicuro?

La vita sociale è continuamente trasformata grazie alla capacità di plasmare il mondo che è tipica dell’essere umano. Gli uomini vivono in mondi già fatti, ma questo non esclude la loro capacità di intervenire sulla realtà nella quale vivono.

Tu ti senti di intervenire sulla realtà nella quale vivi? In che modo?

Sembrerebbe che l’avere costituisca una normale funzione della nostra esistenza, nel senso che, per vivere, dobbiamo avere oggetti.

Il Buddha insegna che, per giungere allo stadio supremo dello sviluppo umano, non dobbiamo aspirare ai possessi.

E Gesù: “Perché chi vorrà salvare la sua vita, la perderà; ma chi avrà perduto la propria vita per me, colui la salverà. Infatti, che giova all’uomo l’aver guadagnato il mondo intero se poi ha perduto e rovinato se stesso?” (Luca IX, 24-25).

Marx affermava che il lusso è un vizio esattamente come la povertà e che dovremmo proporci come meta quella di essere molto, non già di avere molto.

Il nostro sistema economico oggi è basato sul consumismo sapresti immaginarti un altro tipo di sistema economico?

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